Raed Arafat:”Producătorii de tutun, promovează și vând moartea”

Secretarul de stat. Raed Arafat, consideră că adolescenții sunt principala țintă vizată de producătorii de tutun care promovează produsele alternative din tutun.

”Promovarea agresivă, sub diferite forme ascunse, a produselor din tutun continuă mai mult decat oricând. Unele scăpări ale legislației în vigoare privind fumatul sunt exploatate la maxim de producătorii de tutun iar ținta în mare parte raman adolescentii, viitorii consumatori fideli ai produselor din tutun având în vedere adicția pe care o induc aceste produse și faptul că o dată adolescentul este “recrutat” acesta greu se mai lasă”, potrivit unui mesaj postat de Arafat pe Facebook.

Raed Arafat condamnă modul agresiv de promovare a acestor noi produse din tutun, în special pentru a atrage tinerii.

”Vedem afișele în stațiile de autobuz, la mall-uri, în magazine și mai ales vedem o promovare agresivă la nivelul mediului online prin personaje cu putere de a influența tinerii, fie și prin faptul că, la momentul difuzării unui material video, aceștia sunt văzuți fumând sau folosind unul dintre noile “gadgeturi” pentru fumat alternativ, atractive pentru tineri”, a menționat Arafat.

Arafat – Producătorii de tutun promovează și vând moartea

- Articolul continua mai jos-masca medicala

Există o similititudine și o diferența între producătorii de tutun și producătorii de droguri… similitudinea este că amândoi promovează și vând moartea… iar diferența este că pe unii îi combatem și îi închidem în pușcării și pe alțîi ii apărăm în paralamente și le susținem interesele, iar această ipocrizie trebuie să înceteze!”

Noul proiect legislativ inițiat recent la parlament, care prevede corectarea și completarea actualei legislații care reglementează produsele din tutun și promovarea acestora, este unul extrem de important. Acesta prevede noi măsuri care limitează posibilitatea promovării produselor ucigătoare din tutun sub diferite forme și interzice sponsorizarea de către firmele producătoare de tutun pentru că și sponsorizarea înseamnă promovare și atragerea de susținători chiar și în rândul formatorilor de opinie.

Totodată, noul proiect se adresează noilor produse alternative din piață și le aduce pe picior de egalitate cu produsele clasice din tutun. Astfel poate vom reuși să mai construim un zid care să împiedice producătorii să ajungă la copiii și adolescenții prin diferite metode subtile.

O nouă măsură introdusă este cea de interzicerea fumatului în mașinile unde sunt minori sau femei gravide, măsură existentă deja în mai multe țări, precum Belgia de exemplu, și care are menirea să protejeze minorii și adolescenții de fumatul pasiv al părinților sau adulților inconștienți.

- Articolul continua mai jos-
- Articolul continua mai jos-
Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, 👇 dă-ne un like. 💖

Articole recomandate

Recomandari

Cele mai citite articole în ultima săptămână