Societatea Română de Cardiologie a lansat campania „Mergi şi măsoară-ţi tensiunea arterială pentru că aşa spun eu!” Scopul campaniei este de informare şi conştientizare a populaţiei asupra efectelor şi riscurilor hipertensiunii arteriale.
„Am încercat să concepem o campanie în care să abordăm puţin diferit lucrurile. Încercăm să mergem pe un segment populaţional care foloseşte modalităţile de comunicare online de tip Facebook, Youtube, încercăm să atragem alături de noi populaţia tânără, segmentul populaţional 25-40 de ani. Încercăm să atragem în acest proiect cât mai multe persoane şi această campanie se bazează pe o comunicare directă, pe un dialog de la un individ la individ într-o manieră cât se poate de relaxată, dar care să atragă atenţia asupra a ceea ce înseamnă hipertensiune – riscuri şi efecte. Practic, campania se bazează pe legăturile profunde de familie. (…) Copiii trebuie să încerce să îşi motiveze părinţii să meargă să îşi măsoare tensiunea arterială”, a declarat preşedintele grupului de lucru de hipertensiune arterială al Societăţii Române de Cardiologie, Elisabeta Bădilă.
Potrivit acesteia, tensiunea arterială se poate măsura la medic, dar se poate practica şi automăsurarea la domiciliu.
„Se poate crea un card electronic care poate fi chiar şi printat şi care poate fi înmânat celui drag şi pe care să îl personalizăm cu un mesaj: Mergi şi măsoară-ţi tensiunea arterială. Avem materiale medicale dedicate informării pacientului. Şi aici, sugestia noastră este să acceseze cât mai mulţi pacienţi site-ul oficial al Societăţii Române de Cardiologie cardioportal.ro, sunt materiale medicale dedicate factorilor de risc cardiovascular în urma hipertensiunii. Sunt materiale medicale care sunt create de medici pentru pacienţi”, a susţinut medicul.
Bădilă a afirmat că această campanie este una door to door adresată instituţiilor, companiilor mari, dar şi şcolilor, liceelor.
„Practic, pacientul poate vizualiza un filmuleţ în care i se explică pe înţelesul lui care sunt regulile de măsurare corectă a tensiunii arteriale. Avem adresă de Facebook pe care o să avem postări zilnice, mici interviuri dedicate pacienţilor. Avem deja pe Youtube nişte mici clipuri care vor fi dedicate conştientizării şi comunicării de la individ la individ. Practic, este o campanie door to door adresată instituţiilor, companiilor mari, dar şi indivizilor, şcolilor, liceelor, tuturor celor care pot fi alături în încercarea de a face populaţia să conştientizeze riscurile hipertensiunii. Mesajul pe care îl lansăm prin campanie este în esenţă un mesaj dedicat prevenţiei”, a explicat Elisabeta Bădilă.