Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu după ce un pacient internat la secţia II Infecţioase de la Spitalul Clinic Municipal Oradea a fost nevoit să sune la 112, pentru a i se acorda tratamentul. Astfel că, Avocatul Poporului solicită Spitalului Clinic Municipal Oradea să doteze secţia II Infecţioase cu sistem de alertare a personalului medical.
„Avocatul Poporului solicită managerului Spitalului Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu, Oradea, printr-o Recomandare, dotarea secţiei II Infecţioase cu un sistem tehnic de alertare a personalului medical, precum şi stabilirea unei proceduri de atenţie sporită în supraveghere şi tratarea pacienţilor imprevizibili, cu stare de agitaţie şi de tulburare”, a precizat sursa citată.
Recomandarea vine după sesizarea din oficiu a Avocatului Poporului în cazul unui bolnav internat la acest spital secţia de boli infecţioase din acest spital, cu febră de 39 de grade, care s-a trezit abandonat fără niciun tratament medical, pentru că personalul lucra după program de duminică, şi a apelat la 112, unde i s-a comunicat faptul că, fiind deja internat, serviciile de urgenţă nu au cum să-l ajute.
„În urma demersurilor efectuate de către Avocatul Poporului, s-a constatat, între altele, că saloanele secţiei II Infecţioase nu erau dotate cu un sistem tehnic de alertare a personalului medical, astfel alertarea personalului medical la nevoie putându-se face fie personal, fie solicitând ajutorul unui alt pacient internat în aceeaşi cameră sau aparţinătorilor. În context, Avocatul Poporului a constatat încălcarea art. 22 şi art. 34 din Constituţia României privind dreptul la viaţă şi la integritate fizică şi psihică şi dreptul la ocrotirea sănătăţii”, a mai arătat Avocatul Poporului.