fbpx
Acasă Ştiri Medicale Timpul petrecut de copii în fața ecranelor, influențează negativ procesul de dezvoltare

Timpul petrecut de copii în fața ecranelor, influențează negativ procesul de dezvoltare

Perioadele de timp petrecute de copii în faţa ecranelor televizorului sau computerului le pot afecta negativ procesul de dezvoltare, sugerează o cercetare recentă, citată de Press Association.

Un studiu efectuat pe un număr de 2.400 de copii din Canada a descoperit că perioadele mari de timp petrecute de aceştia în faţa ecranelor au fost asociate cu scoruri mici obţinute la teste ”de referinţă” concepute pentru evaluarea capacităţilor de comunicare, de rezolvare a problemelor, a aptitudinilor interpersonale şi a coordonării fizice.

Citeste şi: Autismul virtual explicat de către psihologul Marius Teodor Zamfir

”Studiul actual a analizat procesul de dezvoltare și efectele care pot apărea în cursul unei perioade critice de creştere şi maturizare şi a descoperit că timpul petrecut în faţa ecranelor poate afecta capacitatea copiilor de a se dezvolta în mod optim”, a notat în jurnalul ştiinţific Jama Pediatrics echipa de psihologi din Canada.

Timpul dedicat ecranelor de copiii cu vârste de doi sau trei ani a avut un efect negativ asupra performanţelor obţinute de aceştia la trei şi cinci ani.

Articolul continua mai jos

Studiul a relevat că, în general, copiii de doi ani petreceau în faţa ecranelor, în medie, 17,09 ore pe săptămână, cei de trei ani se uitau la ecrane 24,99 ore pe săptămână, iar cei de cinci ani au dedicat ecranelor 10,85 de ore pe săptămână.

Aceasta este o activitate sedentară, ce reduce timpul petrecut mergând pe jos sau alergând, ceea ce poate întârzia dezvoltarea abilităţilor motorii. Totodată, poate limita oportunităţile copiilor de a avea interacţiuni ”esenţiale” verbale şi non-verbale cu cei care au grijă de ei, au explicat cercetătorii.

Până la momentul în care încep şcoala, un sfert dintre copii prezintă un anumit nivel de deficienţă sau de întârziere în dezvoltarea limbajului, a comunicării, a abilităţilor motorii şi a ”sănătăţii socio-emoţionale”, potrivit echipei condusă de doctor Sheri Madigan de la Universitatea din Calgary.

Cercetătorii au subliniat că dezvoltarea copiilor ”se desfăşoară rapid în primii cinci ani de viaţă”.

”În timp ce se uită la ecrane copiii mici ar putea rata oportunităţi importante de a pune în practică şi de a stăpâni abilităţi interpersonale, motorii şi de comunicare”, au subliniat oamenii de ştiinţă.

 

Citeste si

Urmăreşte ultimele ştiri medicale pe Youtube şi Facebook

15,920FaniÎmi place
1,180AbonațiAbonați-vă

SFATUL MEDICULUI Infecția cu virus hepatitic. Riscuri, prevenție, diagnosticare și tratament

Cele mai citite

ULTIMELE ARTICOLE

Recomandări ZM

Prof. Dr. Marcel Tanțău: Endoscopia digestivă a cunoscut o dezvoltare incredibilă în ultimii 20 de ani

Prof. Dr. Marcel Tanțău este unul dintre medicii care au adus faima Institutului Regional...

Operația de ligamente – când se impune și care sunt avantajele

Ligamentoplastia (operație de ligamente) este o procedura des întâlnită, ruptură de ligamente fiind de...

Boala de reflux gastro-esofagian – Cauze, factori de risc, tratament

Auzim adesea despre persoane care suferă de boala de reflux gastro-esofagian şi totuşi nu...

Virusul herpes – Totul despre herpesul oral si herpesul genital

Virusul herpes simplex sau HSV (herpes simplex virus) face parte din familia herpesviridae. Sunt...

Ce este scleroza multipla – Simptome, cauze, complicatii, tratament

Ce este scleroza multipla? Scleroza multiplă (SM), denumită și scleroză în plăci, scleroză diseminată...

Tulburarea obsesiv-compulsivă – Cauze, factori de risc, tratament

Ce este tulburarea obsesiv-compulsivă (TOC)? Tulburarea obsesiv-compulsivă (TOC) este o tulburare de anxietate caracterizată...