Ministerul Sănătății împreună cu UNICEF în România au lansat astăzi o campanie de promovare a vaccinării – “Copilăria, cel mai frumos cadou”.
Scopul campaniei este informarea părinților și a publicului larg despre importanța și beneficiile vaccinării, care salvează milioane de vieți anual în întreaga lume.
“Continuarea campaniilor de informare și de recuperare a vaccinării este imperios necesară, în condițiile în care viețile a 59 de persoane, majoritatea copii au fost curmate de rujeolă. Scopul acestor campanii este de a informa părinții despre beneficiile vaccinării pentru a alege să își proteje copiii în cunostință de cauză, iar obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Național de Vaccinare. Mizăm pe sprijinul presei pentru ca această campanie să beneficieze de cât mai multă vizibilitate”, a declarat Sorina Pintea, Ministrul Sănătății.
“Copilăria, cel mai frumos cadou” este o campanie integrată, ce va fi prezentă pe posturile de televiziune, în presa scrisă și în online, cu o componentă outdoor.
“Vaccinurile sunt sigure și eficiente. Părinții și tutorii trebuie să fie informați despre beneficiile vaccinurilor și despre locurile unde își pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea să le ofere acestora cel mai frumos cadou, Copilaria. În România, campaniile naționale de comunicare trebuie consolidate, iar rata de acoperire vaccinală trebuie îmbunătățită. Absența vaccinării duce la reapariția unor boli ce pot fi ușor prevenite prin această măsură”, a spus Pieter Bult, Reprezentantul UNICEF în România.
Această campanie de promovare a vaccinării este susținută și de Organizația Mondială a Sănătății, la eveniment participând și Miljana Grbic, Reprezentantul OMS în România.
“Suntem fericiți să ne aflăm astăzi împreună cu Ministerul Sănătății și UNICEF pentru a ajuta autoritățile și profesioniștii din domeniul sănătății să se asigure că fiecare persoană are acces echitabil la vaccinuri și că părinții înțeleg importanța vaccinării copiilor lor pe deplin și la timp, în conformitate cu programul național de imunizare. Aceste eforturi trebuie să se concentreze și pe implicarea celor mai sărace și mai marginalizate comunități.” a spus dr. Miljana Grbic, director al Biroului OMS România.
“Copilăria, cel mai frumos cadou” este o continuare a campaniilor door-to-door de informare și recuperare vaccinală realizate anul trecut de Ministerul Sănătății în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF în mai multe comunități vulnerabile din județele Mehedinți și Bacău.
În cadrul campanie de promovare a vaccinării, o echipă de specialiști, formată din medic de familie, medic epidemiolog și psiholog, a prezentat părinților informații cu privire la beneficiile vaccinării și riscurile nevaccinării și a răspuns întrebărilor adresate de aceștia. Rata de acoperire vaccinală ROR a crescut astfel în aceste comunități la peste 90%.
Campaniile door-to-door de informare și vaccinare vor continua și în 2019, având în vedere rezultatele foarte bune obținute în cadrul celor desfășurate anul trecut.