Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI) a iniţiat o dezbatere marcând astfel un an de la lansarea campaniei educaţionale „Despre sănătate, cu responsabilitate”.
Nevoia de îmbunătăţire a educaţiei pentru sănătate a consumatorilor şi pacienţilor români, crearea unui cadru legislativ unitar, clar şi echitabil cu privire la comunicarea produselor din categoriile reprezentate sau beneficiile sociale şi economice ale principiului de automedicaţie responsabilă au fost principalele subiecte ale dezbaterii.
Discuţiile s-au desfăşurat în contextul campaniei lansate de RASCI la finalul anului trecut. Un demers educaţional asumat pe termen lung în vederea informării corecte a consumatorilor şi pacienţilor români cu privire la utilizarea responsabilă de medicamente fără prescripție.
„Un consumator sau pacient informat citeşte şi înţelege prospectul sau eticheta unui produs şi respectă indicaţiile înscrise. Utilizatorul informat ignoră derapajele din comunicarea comercială a produselor din cele trei categorii (medicamente fără prescripție, suplimente și echipamente). Înţelege că toate informaţiile primite din zona sănătăţii trebuie analizate în detaliu. Vorbim aici despre o situaţie ideală, la care nu am ajuns încă, din păcate. De aici şi această dezbatere, cu toţi factorii implicaţi, care pot contribui la această schimbare.,” declară Diana Mereu, Director Executiv RASCI.
„În situaţia în care consumatorii şi pacienţii români sunt expuşi la informaţii incomplete, incorecte sau înşelătoare despre aceste categorii de produse, este evident că este necesară optimizarea cadrului de reglementare aferent acestora. Totodată, este nevoie de îmbunătăţirea educaţiei pentru sănătate a populaţiei. Să se combată percepţiile şi mentalităţile formate în timp şi să contribuie, în schimb, la formarea unor comportamente sănătoase şi responsabile. Bazele acestui proces au fost deja puse prin campania iniţiată de RASCI. Cu ajutorul implicării Agenţiei, sunt încrezător că ne vom îndeplini cu succes acest obiectiv comun,” declară dr. Alexandru Velicu, Preşedinte al Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale.
Campania „Despre sănătate, cu responsabilitate” este un demers educaţional pe termen lung. Scopul este îmbunătăţirea stării generale de sănătate a consumatorilor şi pacienţilor români.
„Rolul farmacistului, ca principala interfaţa în comunicarea cu utilizatorii medicamentelor fără prescripție, este esenţial. Acesta trebuie să poată oferi informaţii corecte şi complete cu privire la cel mai bun produs într-o situaţie dată. Sau să îndrume utilizatorul către medic, atunci când consideră că situaţia o cere. Ne bucurăm astfel să putem contribui la îmbunătăţirea educaţiei pentru sănătate a consumatorilor şi pacienţilor români prin intermediul acestei campanii,” declară Nicoleta Radu, Vicepreşedinte al Colegiului Farmaciştilor din România.
Mai multe detalii despre aceasta sunt disponibile pe site-ul şi pagina de Facebook ale campaniei, www.aleginformat.ro şi https://www.facebook.com/aleginformat.
Citește și:
- Consiliul Concurenței va analiza producția și comercializarea de medicamente eliberate fără rețetă
- România, fruntașă UE la consumul de antibiotice. Autoritățile neglijează situația