fbpx
Acasă Ştiri Medicale 15% dintre şcolari prezintă risc de tulburări comportamentale

15% dintre şcolari prezintă risc de tulburări comportamentale

15% dintre şcolari prezintă risc mediu şi sever de a dezvolta tulburări, arată un studiu recent făcut în cadrul proiectului ProfAid, cele mai comune diagnostice au fost TSA, sindrom Down, întârziere în dezvoltare, ADHD, deficit de atenţie, deficienţe mentale uşoare/ moderate. Proiectul s-a desfășurat în perioada decembrie 2017-iunie 2018, inițiat de Asociaţia Terapie Comportamentală Aplicată (ATCA). În cadrul acestuia a avut loc și cursul “Tulburări de neurodezvoltare” acreditat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Au fost implicate 700 de cadre didactice şi aproape 19.000 de copii din 30 de şcoli din Bucureşti, Ploieşti şi Alexandria, fiind observaţi un număr de 2.788 de copii cu risc de a dezvolta tulburări comportamentale şi de dezvoltare.

Una dintre concluzii este aceea că majoritatea copiilor cu TSA sau tulburări comportamentale nu beneficiază de sprijin direct la clasa, iar prezenţa unui profesor de sprijin este ocazională sau inexistentă. Se constată un risc mai mare la ciclul gimnazial faţă de cel primar, cu un procentaj foarte mare al elevilor cu risc sever la clasa a V-a (23%).

Articolul continua mai jos

Deşi în şcoli există psiholog şcolar, orele alocate sunt insuficiente pentru acoperirea nevoilor copiilor cu tulburări de comportament sau ale celor care prezintă un diagnostic sever. Nu sunt alocaţi suficienţi specialişti care să ofere consiliere cadrelor didactice şi părinţilor. Cadrele didactice nu dispun de instrumente potrivite pentru a face faţă acestei situaţii de fapt, în lipsa unei curricule adaptabile, dar şi a sprijinului specializat ce se dovedeşte necesar.

Mai mult, 87% dintre cadrele didactice utilizează o programă adaptată doar la nivel teoretic, neavând posibilitatea de a dezvolta o programă particularizată pentru nivelul şi cerinţele elevilor cu tulburări. În peste 60% din situaţii, copiii cu tulburări de dezvoltare sau comportamente negative sunt aşezaţi în ultimele bănci, ceea ce determina o mai mică implicare a lor în rezolvarea cerinţelor profesorului, implicit un control instrucţional redus.

“La finalul etapei pilot, credem cu tărie că ProfAid este o iniţiativă care trebuie extinsă la nivel naţional. Este imperios necesară o reformă a sistemului actual de învăţământ, pentru integrarea cu succes a copiilor cu nevoi speciale în învăţământul de masă din şcolile de stat. Un parteneriat public-privat între Ministerul Educaţiei, organizaţii non-profit, sponsori şi cadrele didactice este esenţial pentru a schimba în bine viaţa copiilor cu nevoi speciale, pentru ca ei să poată duce o viaţă normală în societate” susţine Anca Dumitrescu, preşedinte ATCA.

Citeste si

Urmăreşte ultimele ştiri medicale pe Youtube şi Facebook

15,918FaniÎmi place
1,180AbonațiAbonați-vă

SFATUL MEDICULUI Infecția cu virus hepatitic. Riscuri, prevenție, diagnosticare și tratament

Cele mai citite

ULTIMELE ARTICOLE

Recomandări ZM

Arteriopatia cronică obliterantă – cauze, simptome și tratament

Arteriopatia obliterantă a membrelor inferioare este o boală a sistemului circulator, prin care datorită...

Laringita – cauze, simptome și tratament

Laringita reprezintă o inflamație a mucoasei laringiene  cu o etiologie foarte variată. Rareori este...

Cancerul peritoneal: simptome și speranța de viață

Cancerul peritoneal - ce trebuie să știm despre el? Peritoneul este membrana seroasă care...

Rezistența la antibiotice

În ultimii ani, rezistența bacteriană a devenit un fenomen mondial, ce presupune o adevărată...

Albirea prematură a părului este un semn de longevitate

Cercetătorii spanioli au descoperit că albirea prematură a părului este un semn de longevitate....

Nodulii tiroidieni și cancerul. Ce trebuie să știi

Nodulii tiroidieni și cancerul. Nodulii tiroidieni, de mici dimensiuni, apar frecvent în diagnostic și,...