Spitalul Clinic de Recuperare Cluj-Napoca deservește, anual, prin spitalizare continuă, în jur de 12.000 de pacienți, iar la nivel de ambulator, între 30.000 – 40.000 de pacienți. Aproape 40% dintre aceștia provin din afara județului Cluj. Spitalul a fost ajutat în reglementarea statutului cadastral, iar conducerea are în vedere introducerea terapiei cu oxigen hiperbaric sau oxigenoterapia hiperbară în cadrul unității. Apoi, pacienții vor avea acces la un aparat ultraperformant pentru radioscopie care urmează să ajungă în perioada următoare la unitate.
„Există o listă de aparatură și echipamente medicale care urmează să fie direcționate către unitatea noastră cu sursă de finanțare Ministerul Dezvoltării și cu procedurile de achiziție organizate de către organul nostru ierarhic superior, de către Consiliul Județean Cluj, unul dintre aparate este într-adevăr acest un aparat ultraperformant pentru radioscopie care va fi utilizat cu o performanță crescută pentru partea de radiologie și imagistică. Pe lângă acesta vor exista mai multe echipamente medicale care vor crește rezultatul și eficiența evaluărilor medicale, vor scurta timpul de diagnostic și de aplicare corectă a tratamentului fiecărui pacient și, până la urmă, vor aduce un surplus de calitate întregii comunități”, a declarat, pentru Ziar Medical, dr. Sanda Patrichi, medic primar neurolog, manager al Spitalului Clinic de Recuperare Cluj-Napoca.
Unul dintre obiectivele conducerii Spitalului de Recuperare este de a aduce terapia cu oxigen hiperbaric în cadrul unității.
„Terapia hiperbară începe să se extindă și să fie utilizată la nivel național. Noi am făcut primii pași în sensul că am pregătit medici din fiecare specialitate existentă în spital cu copetența necesară, cu expertiza necesară pentru a putea lucra pe aceste metode terapeutice. Urmează să vedem ce putem face în continuare să achiziționăm și să implementăm acest tratament. Este costisitor, atât ca investiție, cât și ca terapie, dar are o paletă foarte largă de adresabilitate la foarte multe boli la foarte multă patologie din diferite domenii, cu o rată foarte bună de îmbunătățire a rezultatului tratamentului, nu este un tratament unic care merge în completare cu restul terapiilor și are foarte bune rezultate peste tot în lume, începând cu țările învecinate. Sperăm să reușim, și în acest caz, să facem un pas mare înainte”, a adăugat dr. Sanda Patrichi.
Un alt obiectiv pentru anul 2018 viza clarificarea statutului cadastral al spitalului.
„Pentru asta suntem foarte fericiți! Consiliul Județean a reușit să clarifice problemele juridice legate de acea parcelă care ne crea o situație de mixaj public privat. Urmează să se întâmple demersurile pentru clarificare cadastrală pentru ridicarea unui CF actualizat și, mai departe, să putem să aplicăm proiecte pe fonduri nerambursabile să câștigăm în plus, fară a încărca comunitatea cu necesarul de finanțare, să câștigăm în plus investiții în infrastructură și în dotări”, a explicat managerul.
Potrivit acestuia, la nivelul spitalului, nu există mari probleme legate de plecarea personalului, persoanele angajate în unitate se fidelizează unității.
„Persoanele angajate se fidelizează datorită condițiilor de muncă, datorită relațiilor interpersonale, datorită categoriei de pacienți, având satisfacția lucrului bine făcut și al rezultatului. Așadar, probleme foarte mari cu fluctuația personalului, cu fluctuația forței de muncă nu avem. Sperăm să ne acoperim acele posturi care se vacantează prin pensionare, fie prin încetarea prin suspendarea temporară, cum este în cazul maternităților: avem foarte multe mame, foarte mulți copii și acolo cred că vom reuși să atragem personal de calitate, care va fi selectat”, a adăugat managerul Spitalului Clinic de Recuperare.
Dr. Sanda Patrichi menționa anterior, pentru Ziar Medical, faptul că personalul unității e foarte unit, fiind vorba nu doar de medici, cât și de celelalte categorii profesionale implicate în actul medical și administrativ.
„Ce pot să spun este că, cred că marele nostru plus este legat de comunicare și de faptul că ne întâlnim foarte des, la diferite nivele profesionale, pe diferite categorii profesionale și că reușim să ne transmitem informațiile. Acest lucru înseamnă că putem lucra împreună chiar dacă avem opinii diferite sau uneori contrare, putem ajunge la o cale de mijloc, putem ajunge la un consens, înseamnă că reușim să dezvoltăm o cultură orgazițională îndreptată către munca în echipă, către satisfacție, atât a pacientului, cât și a personalului. Este la fel de important să acoperim ambele paliere și, sigur că nimic nu este roz, nimic nu este numai bine și numai „miere”, dar la sfârșitul zilei, dacă adunăm plus cu minus, suntem pe plus! Aici mă refer la relația între colegi, la relația cu pacientul, la relația cu mediul extern al spitalului și asta este foarte mare lucru, pentru că, oricât de frumoasă ți-ar fi casa, până la urmă tot omul o sfințește și cea mai mare valoare este tot personalul nostru! Îmi doresc ca mentalitatea fiecăruia dintre noi să fie legată de ‚să fac cum pot eu mai bine aici unde sunt, indiferent care este locul meu în spital sau în orice organizație’ și atunci totul va merge mai bine! Dacă eu, oricine aș fi, mă străduiesc să fac un pas înainte, să fac ceva în plus și să am în plus compasiunea și toleranța de a lucra cu ceilalți, cred că totul va merge mai bine și cred că acesta este motorul constructiv și cel care ne diferențiază între individualism și o comunitate în care toată lumea merge în aceeași direcție”, a adăugat dr. Sanda Patrichi.