Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este operaţională

Lucrările de soluţionare a fluctuaţiilor apărute în funcţionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate au fost finalizate cu succes, iar rezultatul confirmă faptul că nu au existat pierderi/deteriorări de informaţii din baza de date a PIAS.

După etapa lucrărilor tehnice de stabilizare a funcţionării PIAS, s-au efectuat activităţi de analiză, monitorizare, verificare şi consolidare a platformei, în conformitate cu cele anunţate în comunicatele anterioare pe aceeaşi temă, constatându-se că la ora actuală sistemul informatic este pe deplin operaţional.

Astfel, în ziua de 16 mai a.c. s-au înregistrat un total de 1.550.008 conectări la sistemul informatic, numărul de servicii raportate şi validate fiind de 766.186. În aceeaşi zi, numărul de vârf de reţete prescrise pe oră a fost de 31.799, iar numărul de vârf de reţete eliberate pe oră a fost de 24.326, ceea ce se încadrează într-un flux normal de funcţionare a sistemului informatic.

Pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea Platformei informatice din asigurările de sănătate sunt aplicabile prevederile art. 207-210 din H.G. 140/2018 şi ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017.

- Articolul continua mai jos-masca medicala

„Pentru soluţionarea disfuncţionalităţilor platformei informatice s-a lucrat literalmente non-stop, inclusiv noaptea şi în week-end, efectuându-se operaţiuni complexe de analiză, depanare şi verificare a PIAS. Rămânem în continuare în alertă şi monitorizăm permanent funcţionarea platformei. Totodată, am accelerat demersurile necesare contractării de noi servicii de mentenanţă şi este necesar să ne gândim şi la alte măsuri care să ducă la evitarea unor asemenea incidente în viitor” – a declarat preşedintele CNAS, Răzvan Vulcănescu.

- Articolul continua mai jos-
- Articolul continua mai jos-
Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, 👇 dă-ne un like. 💖

Articole recomandate

Recomandari

Cele mai citite articole în ultima săptămână