„Despre sănătate, cu responsabilitate” – campanie educationala RASCI despre consumul informat si responsabil de medicamente

Medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pot fi o soluție eficientă pentru sănătate, dacă sunt utilizate corespunzător. Cu toate acestea, informațiile accesibile la nivelul consumatorilor, și chiar la nivelul profesioniștilor din domeniul sănătății, sunt de multe ori incomplete sau incorecte. Mai mult, cadrul legislativ existent permite ca aceste informații să ajungă în forma aceasta la public.

Totodată, piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală se află pe un trend ascendent, înregistrând o creștere de 18,8% în 2017, comparativ cu anul anterior, respectiv vânzări totale de 3,104 miliarde de lei, conform datelor Cegedim.

Campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”, inițiată de Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI) la finalul anului trecut, a luat naștere tocmai pentru a adresa această nevoie și pentru a contribui la îmbunătățirea educației pentru sănătate a românilor, cu atât mai mult cu cât asistăm nu doar la creșterea pieței, ca urmare a diversității de produse disponibile, a dezvoltării de produse noi, a eficienței sporite a acestora, cât și a interesului crescut al consumatorilor și pacienților pentru menținerea stării lor de sănătate.

Campania se adresează atât publicului general, cât și profesioniștilor din domeniul sănătății, autorităților și instituțiilor statului. Aceasta urmărește să contribuie nu doar la informarea, ci și la responsabilizarea consumatorilor, astfel încât aceștia să fie conștienți că sănătatea lor depinde și de ei și că trebuie să folosească ȋntr-un mod corect și informat produsele din aceste categorii.

- Articolul continua mai jos-

„Dat fiind volumul mare de informații existente și, totodată, cadrul legislativ actual, care permite ca anumite derapaje în comunicarea comercială a produselor din categoriile reprezentate să ajungă la consumatori și pacienți, este foarte important ca beneficiarii direcți ai acestor produse să cunoască rolul acestora și, mai important, diferența între ele.

Asta deoarece informațiile incomplete, incorecte sau înșelătoare pot avea un impact negativ asupra consumatorilor, care pot recurge la administrarea sau utilizarea de medicamente fără prescripție medicală, suplimente alimentare sau dispozitive medicale pentru îngrijire personală în detrimentul propriei sănătăți, fie că vorbim de utilizare incorectă, fie că vorbim de utilizarea unor produse nepotrivite pentru simptomele și afecțiunile vizate sau chiar utilizarea în doze sau pe perioade de timp inadecvate”, a declarat Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Campania se bucură încă de la început de sprijinul Ministerului Sănătății, Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), Colegiului Farmaciștilor din România (CFR) și al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), acestora adăugându-se Societatea Studenților în Farmacie București (SSFB) și Federația Asociațiilor Studenților Farmaciști din România (FASFR).

Aceasta a fost lansată la finalul lunii octombrie 2017, în cadrul unei dezbateri ce s-a bucurat de prezența și implicarea factorilor de decizie, medicilor, farmaciștilor, autorităților de reglementare și cadrelor de autoreglementare și a reprezentanților media.

În cadrul evenimentului de lansare a campaniei, oficiali guvernamentali, voci importante ale sistemului de sănătate, și organizații reprezentative pentru industria farmaceutică și consumatorii români, au dezbătut subiecte de interes. Printre acestea s-au numărat: îmbunătățirea stării generale de sănătate și creșterea speranței de viață prin dezvoltarea și consolidarea educației pentru sănătate la nivelul populației, precum și beneficiile economice și reducerea presiunii asupra sistemului de sănătate ca urmare a promovării administrării responsabile, ȋntr-un mod informat, de produse din categoriile reprezentate. Totodată, nevoia unei reglementări clare a constituit un subiect de discuție, avându-se în vedere crearea unui cadru legislativ unitar și echitabil cu privire la comunicarea acestor categorii de produse.

Campania „Despre sănătate, cu responsabilitate” este un demers educațional pe termen lung, cu scopul îmbunătățirii stării generale de sănătate a consumatorilor români și își propune să implice cât mai mulți factori care pot contribui la promovarea informării corecte și responsabilizării acestora.

Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, 👇 dă-ne un like. 💖

Articole recomandate

Recomandari