Studenţii medicinişti şi farmacişti, campanie pentru reducerea consumului de tutun

Federaţia Asociaţiilor Studenţilor în Medicină din România (FASMR) şi Federaţia Asociaţiilor Studenţilor Farmacişti din România (FASFR) îşi exprimă sprijinul pentru reducerea consumului de tutun din România, în special în rândul tinerilor. Ne dorim să fim un partener constant al tuturor actorilor din sănătate, pentru a contribui la consolidarea sănătăţii publice din România.

Legislaţia de control al tutunului în România (legea 349/2002, legea 457/2004, legea 201/2016 şi actele subsecvente) este neuniformă şi cu lacune determinate de momentul adoptării ei cronologice sau de diverse interferenţe ale industriei producătoare de tutun. Afirmaţia de mai sus este susţinută de cifrele statistice, conform cărora România este situată pe locul 4 în Europa în topul adolescenţilor care fumează săptămânal, procentul fumătorilor foarte tineri fiind de 5 ori mai mare faţă de cel din SUA.

Una dintre cauzele care a generat această poziţie a României în statistici este reprezentată de expunerea minorilor la publicitatea agresivă din media şi la acţiunile de promovare agresive a produselor de tutun. Deşi mijloacele de promovare a ţigărilor obişnuite sunt interzise, producătorii desfăşoară o campanie din ce în ce mai agresivă pentru atragerea de noi utilizatori pentru produsele noi pe bază de tutun. Acestea utilizează o tehnologie fără ardere, care reuşeşte să atragă tinerii datorită unui design modern însoţit de promisiunile unor aparente efecte nocive mai reduse. Studii sponsorizate de marile companii de tutun sunt contrazise de cercetări independente, aceste sisteme „revoluţionare” fiind la fel de nocive, iar din anumite perspective, chiar mai dăunătoare decât ţigaretele clasice.

Modalităţile de promovare a industriei tutunului includ panouri publicitare de mari dimensiuni, diferite promoţii sau oferte pentru produse din tutun sau chiar ţigarete gratuite, cât şi amplasarea produselor în locurile cu maximă vizibilitate de către magazine, vânzători stradali şi alţi comercianţi din apropierea unităţilor de învăţământ. O astfel de promovare toxică are ca unic scop crearea unor dependenţe ce influenţează ireversibil sănătatea tinerilor captivaţi de aceste produse. Efectele distructive ale consumului de tutun, indiferent de forma sub care se prezintă, produc boli cronice şi letale.

- Articolul continua mai jos-

Propunem modificarea legislaţiei anti-tutun, astfel încât prevederile să poată fi aplicate în mod unitar tuturor produselor din tutun, inclusiv celor fără ardere. De asemenea, susţinem restricţionarea oricărei forme de reclamă, promovare şi sponsorizare, care promovează produse ce au în componenţa lor tutun printr-o modalitate falsă şi înşelătoare, ce poate determina crearea unei impresii eronate cu privire la caracteristicile produsului şi efectele sale asupra sănătăţii.

FASMR şi FASFR, în calitate de reprezentanţi ai viitorilor medici şi farmacişti din România trag un semnal de alarmă privind creşterea promovării produselor din tutun, inclusiv a celor fără ardere, fapt ce reprezintă o ameninţare a sănătăţii publice, în special la nivelul tinerei generaţii. Ne manifestăm îngrijorarea în ceea ce priveşte modul de prezentare al acestor produse, care este subliminal şi manipulator şi are un impact distructiv la nivelul populaţiei. Direcţiile tinerei generaţii ar trebui îndreptate spre promovarea educaţiei şi a sportului, în locul obiceiurilor ce le vor distruge cu siguranţă sănătatea pentru toată viaţa.

În final, susţinem orice măsură care poate fi luată pentru stoparea acestei ofensive, totodată propunând o serie de măsuri pentru scăderea prevalenţei bolilor netransmisibile, acestea fiind cauza a peste 70% dintre decesele înregistrate la nivel mondial.

Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, 👇 dă-ne un like. 💖

Articole recomandate

Recomandari