17.975 dintre copiii cu dizabilități sunt neşcolarizaţi

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) este o organizaţie nonguvernamentală dedicată protecţiei şi promovării drepturilor copiilor cu dizabilităţi din România, cu un portofoliu relevant în reprezentarea copiilor şi a părinţilor de copii cu dizabilităţi în vederea accesului la servicii şi a exercitării drepturilor conform prevederilor legale în vigoare – www.cedcd.ro.

În marja Zilei Internaţionale a Sindromului Down, instituită de Organizaţia Naţiunilor Unite la data de 21 martie a fiecărui an, precum şi în spiritul respectării drepturilor omului şi a principiilor de diversitate, nediscriminare, echitate şi diversitate, ne adresăm dumneavoastră, în calitate de reprezentant al cetăţenilor români, părinţi de copii cu dizabilităţi şi copii cu dizabilităţi din România pentru a vă solicita sprijinul în vederea promovării incluziunii în educaţie.

1. Informaţii generale
Conform datelor oficiale ale Ministerului Muncii, în România sunt înregistraţi 71.245 copii cu dizabilităţi . Procesul de obţinere a certificatului de handicap fiind unul costisitor şi complicat, există numeroase familii care nu îl parcurg. Din estimările neoficiale, este posibil ca cifra reală să depăşească 100.000 copii cu dizabilităţi.

60.645 de copii cu dizabilităţi au vârstă şcolară în România. Dintre aceştia 17.975 sunt neşcolarizaţi deoarece nici şcolile speciale, nici cele de masă nu sunt în măsură să-i acomodeze. 31.486 sunt izolaţi în şcoli speciale în ciuda prevederilor Convenţiei ONU pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi .

- Articolul continua mai jos-

2. Ce putem face
Schimbarea abordării în educaţie prin măsuri legislative progresive poate conduce o evoluţie spectaculoasă a calităţii educaţiei în general şi la îndeplinirea menirii sale de a crea oameni independenţi şi contributori la societate. Iată mai jos cateva principii generale care pot fundamenta un demers legislative mai amplu.

1. Educatia speciala nu este necesar să însemne doar şcoli speciale
2. Educatia speciala insemna servicii puse la dispozitia copiilor cu cerinte educationale speciale in cel mai potrivit şi minim restrictiv loc posibil
3. Serviciile specializate urmează copilul în şcoala de masă, acasă, în spital
4. Bugetul urmeaza copilul in oricare dintre aceste locuri si odata cu el, serviciile
5. Specialistii vin la copil, nu grupam copiii cu probleme într-un loc special prin separare şi izolare
6. Parintele si/sau copilul sunt în măsură să decidă cu privire la alegerea serviciilor si a „locului” in care copilul va beneficia de ele, pe baza evaluarilor si propunerilor facute de specialsiti.

Vă mulţumim şi vă stăm la dispoziţie cu informaţii suplimentare, studii şi analize expertiză în acest domeniu.

Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, 👇 dă-ne un like. 💖

Articole recomandate

Recomandari