fbpx
Acasă Realitatea medicală 53% dintre copiii și adolescenții din mediul urban consideră spălatul pe dinți...

53% dintre copiii și adolescenții din mediul urban consideră spălatul pe dinți un obicei enervant

53% dintre copiii și adolescenții din mediul urban consideră spălatul pe dinți un obicei enervant și patru din zece copii și adolescenți nu se spală pe dinți de două ori pe zi, arată studiul GSK Consumer Healthcare de la începutul lunii martie 2017. Aceste statistici nu sunt surprinzătoare în contextul în care cei tineri își petrec majoritatea timpului liber în mediul online, unde ritmul de transmitere a informațiilor, precum și cel al interacțiunilor și al derulării activităților este unul mult mai alert.

”Faptul că peste jumătate din adolescenții din mediul urban consideră spălatul pe dinți un obicei enervant este îngrijorător, deoarece atunci când există o astfel de mentalitate, probabilitatea de a-și însuși un comportament greșit este destul de mare. Pe termen lung, o mentalitate pozitivă referitoare la igiena orală stă la baza unei rutine de îngrijire completă la maturitate”, a declarat Sylwia Piankowska, General Manager GSK Consumer Healthcare, România și Balcani.

Când și cât de des se spală pe dinți adolescenții?

Datele studiului arată faptul că momentul preferat de adolescenți pentru a se spăla pe dinți este dimineața, cu un procent de 81%, acesta fiind urmat de seara (68% ) și după-amiaza (13%). Ca frecvență, cei tineri obișnuiesc să se spele pe dinți în proporție de 58% de două ori pe zi, 27% o singură dată pe zi, iar 12% susțin că fac acest lucru chiar de trei ori pe zi. Din totalul eșantionului chestionat, doar 2% dintre aceștia se spală de câteva ori pe săptămână.

Din categoria celor care urmează sfatul periajului zilnic, de două ori pe zi, acest obicei este mai întâlnit în rândul adolescenților cu vârstele cuprinse între 13 și 18 ani (în proporție de 80%), comparativ cu cei 66% din categoria de vârstă 6-12 ani.

Cât de des folosesc adolescenții produsele complementare de îngrijire orală?

Cu toate că obiceiul de periaj este des întâlnit în rândul tinerilor, alte produse destinate îngrijirii orale nu sunt atât de folosite, datele arătând că 41% dintre copii nu au folosit niciodată ață dentară și 25% nu au folosit niciodată apă de gură. De asemenea, doar 22% declară că folosesc zilnic ață dentară, respectiv 36% apă de gură;

În ceea ce privește momentul utilizării, valabil atât pentru ața dentară, cât și pentru apa de gură, cele două produse sunt folosite mai mult spontan, atunci când adolescenții consideră că au nevoie.

Campania “Zâmbeşte România” face igiena orală cool pentru copii şi adolescenţi

În acest context, GSK Consumer Healthcare lansează aplicația mobilă #CoolBrushing, sub umbrela Zâmbește România 2017, cu scopul de a aduce în atenția adolescenților cele mai importante reguli de igienă orală și de a-i face să privească spălatul pe dinți ca pe o activitate ”cool”, parte din stilul lor de viață actual. Adolescenții vor putea crea, personaliza și distribui în cadrul aplicației o serie de elemente grafice – fotografii, meme-uri, stickere – cu mesaje amuzante legate de igiena orală și spălatul pe dinți, pe conturile lor din social media.

”Anul acesta, unul dintre obiectivele campaniei este de a transforma igiena orală într-un subiect cool în rândul celor tineri. Aplicația nu reprezintă doar un prilej de amuzament pentru adolescenți, ci livrează și un conținut educațional, într-o formă adaptată și ușor de distribuit. Vorbim de o generație nativă în mediul digital, mulți dintre ei fiind influcenceri în comunitățile lor şi care pot contribui la conştientizarea importanţei unei bune igiene orale, discutând despre anumite probleme”, a adăugat Sylwia Piankowska, General Manager GSK Consumer Healthcare, România și Balcani.

Tinerii sunt implicați în activitățile online, 67% dintre aceștia deținând un smartphone și folosindu-l predominant pentru a utiliza aplicațiile pentru mesagerie instant (83%), aplicațiile rețelelor sociale (76%) și aplicațiile de jocuri (56%). Iar dacă 61% aleg să facă fotografii cu telefonul, 54% le distribuie pe platformele lor din social media, împreună cu conținut audio sau video. Ca preferință pentru platformele unde aceștia distribuie conținut, Facebook domină în continuare, 87% dintre adolescenți având un cont pe platformă.

Prin intermediul aplicației, adolescenții se vor putea înscrie în competiție pentru a deveni unul dintre cei cinci „ambasadori” Zâmbește România. Pentru a intra în concurs, adolescenții trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 13 și 18 ani, să descarce aplicația și să o instaleze, să își personalizeze o poză sau să genereze un meme pe care ulterior să îl salveze în telefonul lor și să insereze conținutul respectiv într-un comentariu la postarea dedicată concursului de pe pagina de Facebook Zâmbește România. Câștigătorii vor beneficia de un ”influencer training” marca GreatTeens, unde timp de o zi vor învăța de la unii dintre cei mai vizibili vloggeri din România cum să își creeze un vlog, cum să se comporte în mediul online și cum să gestioneze comunități de fani. Mai mult decât atât, cei cinci vor avea ocazia de a promova mesajele campaniei către publicul larg în filmulețe educaționale alături de Smiley, ambasadorul oficial al campaniei de anul acesta.

Urmăreşte ultimele ştiri medicale pe Youtube şi Facebook

13,598FaniÎmi place
294AbonațiAbonați-vă

SFATUL MEDICULUI Prof.Univ. Dr. Benedek Imre - Cum păstrăm inima sănătoasă?

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din domeniul medical direct pe email!

Un serviciu oferit de către Feedburner.
Politica de confidenţialitate - https://policies.google.com/privacy

Cele mai citite

ULTIMELE ARTICOLE

Recomandări ZM

Cancerul de prostată – diagnostic și tratament

Cancerul de prostată (CP) este cea de-a treia cauză de deces în rândul bărbaţilor,...

Cauzele emoționale ale afecțiunilor

Cauzele emoționale ale afecțiunilor. Durerea a fost dintotdeauna un indicator că ceva nu este...

Anemia hemolitică – cauze, diagnostic, tratament

Anemia Hemolitică cu anticorpi la cald reprezintă distrugerea extravasculară a eritrocitelor legate de anticorpi de tip IgG sau anticorpi de tip...

Radioterapia în cancerul de prostată

Cancerul de prostată reprezintă a doua cea mai frecventă neoplazie întâlnită în România, incidența...

Cauzele disfuncției erectile

Disfuncția erectilă constă în incapacitatea de a ajunge și de a menține o erecție...

Scleroza multiplă – boala cu o mie de fețe

Cea mai bună definiţie pentru scleroza multiplă spune multe despre impactul acestei afecţiuni aspura...