fbpx
Acasă Ştiri Medicale ALOPEDI, un serviciu gratuit de sfat medical tot mai solicitat

ALOPEDI, un serviciu gratuit de sfat medical tot mai solicitat

Conducerea Consiliului Judeţean Cluj a realizat împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj o analiză a modului de derulare a activităţii serviciului telefonic dedicat de tip „Call-Center” destinat obţinerii de sfaturi medicale pediatrice de urgenţă  0364-917 care a fost pus la dispoziţia comunităţii clujene de părinţi şi copii începând cu 1 mai 2015.

S-a constatat astfel faptul că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în cursul anului 2016 de către nu mai puţin de 6536 de părinţi, majoritatea apelurilor finalizându-se cu sfaturi care au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (68%), nemaifiind astfel necesară deplasarea, cu inconvenientele de rigoare, la unitatea de primire a urgenţelor sau la o altă unitate medicală. Ceilalţi copii, care au avut nevoie de evaluare medicală faţă în faţă, în decursul a maxim 2 ore, au reprezentant 12%, în cazul a 19% dintre copii s-a recomandat evaluarea de către medicul de familie în următoarele 24 de ore, iar 1% dintre ei aveau patologie cronică ce putea fi ulterior rezolvată prin intermediul medicului de familie. Intervenţia serviciului de Ambulanţă a fost necesară în cazul a 5 copii reprezentând un procent de 0,07% din totalul apelurilor.

„Interesul tot mai crescut pe care acest serviciu îl trezeşte mă bucură cu atât mai mult cu cât el oferă atât copiilor cât şi părinţilor şansa la un act medical de calitate, în timp util şi, de multe ori, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la medicul de familie, problema fiind rezolvată în mod direct, în urma sfaturilor primite prin telefon de la medicii care deservesc Call-center-ul” a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe.

Articolul continua mai jos

Reamintim faptul că ALOPEDI 0364-917, serviciul de sfat medical telefonic de urgenţă asigurat de către medicii Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca funcţionează cu acordul Ministerului Sănătăţii şi continuă activitatea serviciului de callcenter pediatric începută în acest spital în 1 ianuarie 2014. La numărul de telefon 0364-917 răspund în permanenţă 7 medici pediatri sau medici în specialitatea medicină de urgenţă, cu experienţă în domeniul pediatriei care asigură o linie de gardă dedicată acestui serviciu, finanţată de către Ministerul Sănătăţii. Medicii efectuează un triaj telefonic al urgenţelor pediatrice, stabilesc gradul de asistenţă medicală necesar problemei cu care se confruntă copilul şi acordă sfaturi în cazurile ce pot fi rezolvate la domiciliu.

Citeste si

Urmăreşte ultimele ştiri medicale pe Youtube şi Facebook

15,918FaniÎmi place
1,180AbonațiAbonați-vă

SFATUL MEDICULUI Infecția cu virus hepatitic. Riscuri, prevenție, diagnosticare și tratament

Cele mai citite

ULTIMELE ARTICOLE

Recomandări ZM

Boala Addison – Cauze, simptome, tratament

Ce este boala Addison? Boala (lui) Addison, cunoscută și sub denumirea de insuficiență suprarenală...

Poliartrita reumatoidă – Cauze, simptome, diagnostic, tratament

Ce înseamnă poliartrita reumatoidă? Poliartrita reumatoidă este o boală autoimună în care sistemul imunitar...

Gonartroza – Ce este, factori de risc, tratament

Gonartroza reprezintă localizarea reumatismului degenerativ cronic la nivelul articulației genunchiului. Deși este o afecțiune frecventă,...

Beneficiul exerciţiului fizic în timpul radioterapiei

Fatigabilitatea indusă de radioterapie se definește ca fiind o senzație de oboseală fizică, emoțională...

Infecția cu Clostridium difficile – Simptome, complicatii, tratament

Infecția cu Clostridium difficile (bacterie sporulată ce produce toxine) se manifestă prin diaree acută...

Cancerul la rinichi – de ce este „o capcană periculoasă”

Scopul principal al rinichilor este de a filtra deşeurile din sânge şi de a...