30 de şcoli beneficiază de consultanţă gratuită prin ProfAid, programul pentru integrarea în şcoli a copiilor cu tulburări de dezvoltare

ProfAid, programul pentru integrarea în şcoli a copiilor cu tulburări de dezvoltare, anunţă astăzi lista celor 30 de şcoli din Bucureşti, Ploieşti şi Alexandria care vor beneficia gratuit de cursul de formare a cadrelor didactice. La finalul proiectului, minim 750 de cadre didactice vor deţine cunoştinţe, metodologii şi instrumente de lucru valoroase, pentru integrarea în şcoală a copiilor cu tulburări de dezvoltare şi pentru managementul comportamental al claselor de elevi.

Cursul se desfăşoară pe o perioadă de 5 luni şi este în proces de acreditare de către Ministerul Învăţământului. Proiectul este derulat de ATCA (Asociaţia de Terapie Comportamentală Aplicată) şi finanţat de Kaufland România. Detalii suplimentare sunt disponibile la adresa web profaid.atca.ro.

La preselecţia pentru cele 30 de locuri gratuite s-au înscris peste 100 de instituţii şcolare. Dintre acestea, luând în calcul numărul de copii aflaţi în grupul ţintă al programului, dar şi interesul manifestat de cadrele didactice, au fost selectate şcolile ale căror cadre didactice vor beneficia gratuit de pregătire şi consultanţă. Lista instituţiilor selectate este disponibilă pe profaid.atca.ro.

Proiectul ProfAid vizează pregătirea profesorilor claselor 0-8 în vederea utilizării celor mai eficiente tehnici de modelare comportamentală, sisteme de motivaţie şi recompensare, pentru ca orice copil cu dificultăţi să poată fi susţinut şi integrat în colectivitate. Cursul include atât componenta teoretică, sub forma unui seminar de 4 ore concretizat într-un kit de sprijin pentru cadrele didactice, cât şi componenta practică – specific, consultanţă 1 la 1 şi chiar analiză comportamentală gratuită pentru copiii ce manifestă tulburări grave de comportament.

- Articolul continua mai jos-

Întrucât s-au primit solicitări pentru desfăşurarea programului de la educatori, învăţători şi profesori din toate judeţele ţării, aceştia motivând necesitatea imperioasă a unei astfel de iniţiative la nivel naţional, ATCA este în prezent în căutare de soluţii financiare – sponsorizări – pentru extinderea ProfAid la nivel naţional.

‘Interesul pentru acest curs ne-a depăşit aşteptările – cadre didactice din toată ţara, atât din învăţământul primar şi gimnazial, cât şi chiar din cel preşcolar, au depus candidaturi sau au solicitat extinderea ProfAid şi în judeţul lor. Pentru ATCA, ar fi o realizare semnificativă să putem extinde acest proiect la nivel naţional. Totul depinde, însă, de resurse – atât umane, cât şi financiare’ declară Anca Dumitrescu, preşedinte ATCA (Asociaţia de Terapie Comportamentală Aplicată) şi specialist acreditat internaţional în terapia ABA.

„Într-o societate dinamică, precum cea în care trăim, ProfAid Kit încearcă să ne ofere soluţii pentru integrarea tuturor copiilor în comunitate. Terapeuţii lucrează împreună cu noi, profesorii, pentru a putea să asigurăm elevilor cu care lucrăm, dar si propriilor copii de acasă, un echilibru emoţional, o viaţă bună şi un mediu cât mai plăcut la şcoală. Pe viitor aşteptăm programul şi în varianta pentru părinţi!” a spus Nicoleta Beliciu, şcoala Gimnazială nr. 193 Orizont.

‘Kaufland România s-a alăturat cu bucurie programului Profaid. Rolul educaţiei pentru copiii cu tulburări de dezvoltare este esenţial, iar noi susţinem integrarea micuţilor în şcoală, pentru a avea şanse la o viaţă autonomă’ a declarat Katharina Scheidereiter, Manager CSR Kaufland România.

În decembrie, profesorii vor parcurge modulul teoretic al cursului – soluţii concrete pentru managementul la clasă al comportamentelor dificile şi a tulburărilor severe de comportament (autism, autism mozaicat, ADHD, Asperger, ADD, Sindrom Rett, Sindrom Neuronal – Motor şi orice alte tulburări neuropsihice). Astfel, pentru transferul de tehnici specifice de interacţiune, se va folosi un suport de lucru – kit-ul ProfAid – creat special pentru această ocazie, ca bază pentru un curs teoretic şi aplicat. În lunile următoare, cursurile se vor concentra pe componenta practică.

Se vor desfăşura, astfel, consultaţii săptămânale, dar şi de evaluare specializată şi gratuită pentru acei elevi care manifestă simptome de tulburări severe de comportament. La începutul anului viitor, materiale dezvoltate pentru această ocazie, precum şi rezultatele în sine ale proiectului, vor fi publicate online, pe profaid.atca.ro, ca text şi multimedia, pentru a oferi sprijin şi acelor cadre didactice neimplicate direct în proiect, dar şi părinţilor sau chiar elevilor interesaţi.

Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, 👇 dă-ne un like. 💖

Articole recomandate

Recomandari